На сьогоднішній день з’явилося багато пристроїв для сучасних автомобілів, які обіцяють збільшення потужності за рахунок перерахунку дросельної заслінки. Так звані “педальки” є невеликою коробочкою, яка ставиться де завгодно в салоні, з кнопками перемикання режимів.
Як це працює?
Сучасні автомобілі не мають тросів на педалі газу, жодних механічних зв’язків. На педалі стоять потенціометри які вимірюють відсоток натискання на педаль, за цими даними блок управління двигуном (або в поодиноких випадках сама дросельна заслінка, а точніше її блок управління) обчислюємо кут відкриття дросельної заслінки. “Педальки” перераховують вхідний сигнал до блоку управління тим самим встановлюючи, що Ви, нібито, натиснули більше, ніж насправді є. За рахунок цього створюється психологічний ефект, що машина їде краще. Насправді реакція на педаль та сама.
Чи це шкідливо?
На сьогоднішній день важко сказати однозначно. Особисто мені говорили хлопці, які займаються механікою моторів та коробок автомат, що після встановлення таких пристроїв ушкоджується коробка. Я постарався простежити чи це так. Насправді такий можливо, оскільки блок управління вважає за відсотком відкриття педалі не тільки свої величини а й навантаження (враховуючи, а не спираючись на цю величину) для коробки і багато інших необхідних в процесі роботи приводу параметри. Тим самим обманюючи електроніку – машина постійно працює у посиленому режимі. Звичайно ж, це шкідливо, оскільки точно налаштувати роботу пристрою перерахунку неможливо.
Програмне вирішення питання
Наша остання розробка – це програмний перерахунок дросельної заслінки. Чіп тюнінг передбачає коригування різних параметрів роботи блоку управління двигуном. У нових автомобілях, де встановлена електронна заслінка, мені вдалося розкопати налаштування дросельної заслінки і через кілька експериментів грамотно перерахувати. Таким чином прибираючи шкоду від такого перерахунку, ефект залишається той же. Справа в тому, що поправляючи прямо в програмі ці налаштування блок управління приймає їх за реальні, не б’є помилку по датчику положення педалі, і працює коректно. Навантаження вважаються адекватно і шкоди таке калібрування не приносить, а багато в чому має приємний ефект м’якої та чутливої педалі.
Така послуга пропонується як доповнення до чіп тюнінгу, якщо хочеться ще, але без шкоди. Така робота вимагає ретельного налаштування та калібрування, перевірки діагностикою правильності роботи дросельної заслінки після каліброки, тому є доповненням та оплачується також додатково.