Що таке чіп тюнінг

Чіп-тюнінг – це налаштування режимів роботи електронних блоків керування двигуном шляхом корекції внутрішньої програми з метою оптимізації робочих параметрів двигуна. Також, найчастіше, в чіп-тюнінг входить видалення помилок каталізаторів і сажевих фільтрів, т.к. така робота виконується тим самим шляхом – зміною програми блоку управління.
Що дає чіп-тюнінг?
Якщо розглядати чіп-тюнінг з точки зору збільшення потужності, то вона на турбінованих і атмосферних моторах, безумовно, відрізняється, так як при тюнінгу використовуються різні резерви. Якщо при налаштуванні режимів атмосферного мотора за рахунок корекції характеристик запалення і паливоподачі можна домогтися збільшення крутного моменту і потужності в межах, що рідко перевищують 8-12%, то на турбінованих моторах збільшення досягається в основному за рахунок перерозподілу тиску турбіни і може становити 20-30% від початкового значення. Так само після корекції програми контролера, спрямованої на підвищення потужності, зазвичай трохи зменшується витрата палива, всупереч думці, що склалася в результаті діяльності мало грамотних тюнінерів. Ще одним із позитивних аспектів чіп-тюнінгу є можливість компенсувати витрачений моторесурс двигуна. Справа в тому, що програмне забезпечення, що виробляється на заводі, призначається для нових моторів, і навіть при незначному зносі, двигуну стає важко працювати на заводських налаштуваннях. За допомогою модифікації програми ми можемо повернути двигуну його потужність та крутний момент.

Як робиться чіп-тюнінг?
Весь обсяг роботи з чіп-тюнінгу можна розділити на 3 основні етапи:
1) Зчитування та збереження оригінальної програми з блоку керування двигуном.
2) Модифікація та оптимізація програмного забезпечення.
3) Запис модифікованої програми у блок управління.
Перший та останній етап займають найменшу кількість часу та схожі між собою. Читання та запис програми здійснюється здебільшого через діагностичний роз’єм, т.к. заводи-виробники, приблизно з 1996 року, почали впроваджувати в блоки управління електрично перепрограмовану флеш-пам’ять. У поодиноких випадках необхідно зняття і розбирання блоку управління двигуном, та застосування методів внутрішньосхемного читання. На нових системах керування двигуном, особливо на дизельних моторах встановлена система захисту пам’яті від модифікації, для обходу якої потрібне розбирання блоку та введення його в режим програмування. Наше обладнання дозволяє зчитувати та записувати програму і такі захищені блоки управління. Редагування програми проводиться прямо на місці, на відміну від багатьох фірм, які замовляють програми за кордоном, що дозволяє більш точно налаштувати двигун, враховуючи бажання клієнта.

Які параметри змінюються?
Для підвищення потужності двигуна ми змінюємо установки кутів випередження запалення, величину часу впорскування, за потребою можемо відключити або змінити режим роботи систем, що контролюють токсичність вихлопних газів, для двигунів з турбіною змінюється величина тиску наддуву. Існує думка, що при чіп-тюнінгу збільшується кількість шкідливих речовин, що викидаються в атмосферу, але це не так, оскільки оптимізуючи склад суміші паливо повністю згоряє, тим самим знижується кількість цих викидів. За нинішніми екологічними мірками заводи виробники придушують реальні можливості двигуна, змушуючи його працювати на бідних сумішах. Ми відпускаємо ці обмеження, вирівнюємо склад суміші і даємо двигуну працювати на повну силу, при цьому витрата палива знижується.

Навіщо роблять чіп-тюнінг?
Кожен сам приймає рішення самостійно, але той, хто хоч раз проїхав машиною, що пройшла чіп-тюнінг, вирішує це питання для себе однозначно – так! Справа в тому, що мало хто їздить на режимі максимальної потужності – набагато важливіше для повсякденної їзди – момент, що крутить, і еластичність двигуна. Якщо Ви подивіться на графік потужності та моменту двигуна до чіп-тюнінгу та після, то зверніть увагу на те, що рівні величини моменту досягаються на різних обертах двигуна. Що це означає, що при різкому натисканні на педаль газу чіпованого автомобіля, підхоплення двигуна відбудеться на нижчих обертах. Крім того, у міському потоці відпадає потреба переключатися на знижену передачу.

Ми завжди досягаємо результату, хоча іноді доводиться коригувати програму по кілька разів. Ми даємо 14 днів на випробування, якщо протягом цього часу результату досягти не вдається, ми повертаємо назад заводську програми і Ваші гроші!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *