Тюнінг електроніки автомобіля: як зробити його більш розумним та підвищити його продуктивність?

Для багатьох людей тюнінг власного автомобіля – це не просто хобі. У цьому посібнику ми, як виробники продукції для тюнінгу та систем підвіски, хочемо поділитися з вами своїми знаннями та якомога детальніше розглянути тему тюнінгу автомобіля. Незалежно від того, новачок ви чи досвідчений, наш посібник допоможе вам. Визначення: Що таке тюнінг автомобіля?

Коли ми говоримо про «тюнінг», ми зазвичай маємо на увазі покращення зовнішнього вигляду, продуктивності або керованості автомобілів та інших транспортних засобів. Існує чотири основні категорії тюнінгу та налаштування автомобілів: налаштування двигуна, налаштування підвіски, налаштування кузова та налаштування салону.

Часто тюнери, майстерні та виробники не обмежуються одним конкретним видом тюнінгу. Щоб відповідати особистим уподобанням тюнерів, налаштування власного автомобіля часто відбуваються одночасно в різних підсферах налаштування:

Тюнінг двигуна

Старий двигун вийде, більш потужний: це радикальне лікування часто проводиться, але, строго кажучи, воно не вважається налаштуванням для багатьох шанувальників тюнінгу. Для них тюнінг — це вдосконалення, розширення або налаштування існуючих деталей автомобіля, щоб вони забезпечували більшу потужність.

Одним із заходів налаштування двигуна є цілком класичне збільшення об’єму циліндра: у процесі отвір циліндра збільшується, що в сцені називається «розточуванням». Чому продуктивність двигуна збільшується із збільшенням циліндрів? Дуже просто: у великих циліндрах може спалюватися більше повітряно-паливної суміші, ніж у менших. Це забезпечує збільшення потужності.

Турбонаддув двигуна – ще один спосіб збільшити потужність двигуна. За допомогою турбокомпресорів або нагнітачів можна підвищити середній тиск і, таким чином, потужність. Вищий тиск покращує ступінь наповнення, тому більше повітря доступне для згоряння палива.

Чіп-тюнінг не вимагає втручання в механіку двигуна. Тут продуктивність двигуна підвищується шляхом цілеспрямованих змін заводських параметрів керування електронною системою керування двигуном. Таким чином можна збільшити тиск наддуву турбокомпресора або кількість палива, яке впорскується в камеру згоряння. Заходи призводять до збільшення потужності двигуна та крутного моменту.

Тюнінг підвіски

Виробники автомобілів розробляють підвіску своїх автомобілів таким чином, щоб звернутись до максимально широкої цільової групи. Але це не кожному до вподоби. Тому для тюнерів налаштування підвіски – модифікація компонентів підвіски – є невід’ємною частиною їхнього щоденного бізнесу. Крім того, він виявляється особливо ефективним. Налаштування підвіски виконує два бажання власника: покращує керованість та зовнішній вигляд автомобіля. Налаштування двигуна, з іншого боку, залишається прихованим під капотом.

Опускання

Опускання означає опускання кузова автомобіля. Занижений автомобіль є класикою в тюнінг-спільноті, тому що він просто виглядає спортивніше, ніж заводська версія.

Але який сенс? Основна ідея така: опущений автомобіль має нижчий центр ваги. В результаті він краще сидить на дорозі і поводиться більш спортивно, особливо на поворотах. Але опускання автомобіля також може мати недоліки, особливо під час руху. Водій має гірший огляд. Крім того, бордюри та нерівності можуть раптово стати основною перешкодою.

Більшість шанувальників тюнінгу, звичайно, із задоволенням сприймають це. У них є кілька варіантів, як трохи наблизити підвіску до асфальту. Найпростішим і дешевим є встановлення опускаючих пружин. Більш складні койловери і спортивні підвіски.

Койловери

Найбільш технічно складним, але також найкращим способом опускання транспортного засобу є використання підвіски з перемиканням, також відомої як гвинтова підвіска. Серед них, наприклад, підвіска BILSTEIN B16 або BILSTEIN EVO T1. Амортизатори або пружинні пластини мають різьбу, за допомогою якої тюнери можуть точно регулювати опускання. Багато койловерів також дозволяють індивідуально регулювати зусилля демпфування. Невелике коліщатко на кожному амортизаторі можна використовувати для встановлення різних кривих твердості або характеристик від м’якої до особливо твердої, що сильно впливає на поведінку водіння. Таким чином, водії, які мають досвід динаміки водіння, можуть налаштувати власні особисті налаштування.

Койловери рекомендуються виключно для спортивних водіїв, які хочуть повністю адаптувати свою підвіску до своїх індивідуальних побажань.

Застереження: Встановлення спіральної підвіски складне, тому його має виконувати лише спеціалізована майстерня.

Стабілізатори

Стабілізатор — сталева пружина, зігнута в кілька разів, яка з’єднує два колеса осі. Завдяки стабілізаторам автомобіль менше котиться на поворотах. Це покращує динаміку водіння та максимально можливу швидкість на поворотах. За допомогою стабілізаторів можна вплинути на так звані навантаження на колеса і, таким чином, на поведінку самостійного керування транспортним засобом. Більш жорсткий стабілізатор спереду зменшує надмірну або сприяє недостатній поворотності. Більш жорсткий стабілізатор ззаду зменшує недостатню або сприяє надмірній поворотності.

Лоурайдер

Це тюнінг для гурманів: в автомобілях, які називаються лоурайдерами, підвіску кожного колеса можна піднімати та опускати окремо за лічені секунди. Це дозволяє автомобілям їздити в дуже нахиленому положенні, наприклад, або підстрибувати вгору-вниз. Тренд походить із США, де таким чином тюнінгують в основному великі кузови або джипи. Але в Німеччині також зростає кількість шанувальників лоурайдерів.

Як автомобіль стає лоурайдером? Тюнери спочатку стабілізують осі, щоб транспортні засоби були готові до потужних стрибків, популярних на тюнінг-шоу. Потім на кожне колесо встановлюються гідравлічні або пневматичні насоси, якими можна керувати незалежно. Їхню роботу не завжди беруть на себе водії. Іноді пульт дистанційного керування має більш дивовижний ефект. Бо з його допомогою машина стрибає навіть без водія.

Гідравлічні системи підвіски

Гідравлічна або гідропневматична підвіска постійно піднімає автомобіль і опускає його. Цей контроль рівня може мати деякі переваги, і не тільки для спортивних водіїв. Зі збільшенням швидкості руху підвіска може знизити центр ваги автомобіля. Таким чином, гідравлічна підвіска покращує керованість і водночас зменшує опір повітря. Крім того, дорожній просвіт можна регулювати відповідно до умов навантаження.

У деяких системах підвіска також може автоматично регулювати дорожній просвіт до поверхні дороги. Разом зі складною системою датчиків ці системи виявляють нерівності на дорозі. Підвіска пристосовується до нерівностей дороги ще до того, як автомобіль їх проїде, регулюючи якомога краще амортизацію коліс.

Пневмопідвіска та пневматичні системи їзди

У пневматичній підвісці амортизатор, спеціально адаптований до цього типу підвіски, і пневмобаллон замінюють звичайні сталеві пружини. У секторі тюнінгу метою є плавне регулювання висоти автомобіля. Часто цим керують за допомогою програми на смартфоні або пульта дистанційного керування. З налаштованою пневматичною підвіскою можливе екстремальне опускання, а також і підвищення.

Таким чином, пневматична підвіска нівелює недоліки занижених автомобілів. Бо бордюри тепер не перешкода. Автомобіль ведеться добре та низько, а підвіска лише збільшується у висоту, коли це необхідно. Системи пневматичної підвіски також нещодавно набули популярності серед тюнерів у Німеччині – також тому, що багато автомобілів з модулями пневматичної підвіски їздять, як на хмарах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *