Важливість технічного обслуговування гальм не втрачається багатьма водіями, а також тими, хто займається обслуговуванням або обслуговуванням транспортних засобів. Належне технічне обслуговування гарантує своєчасне виявлення проблем, забезпечуючи безпеку всіх на дорозі та зменшуючи ймовірність необхідності робити дорогий непотрібний ремонт.
У промисловості комерційного водіння вибіркові перевірки безпеки підкреслили величезну кількість водіїв на дорозі з неефективною або погано обслуговуваною гальмівною системою. Під час деяких вибіркових перевірок гальмівна система була зламана та потребувала повного ремонту; в інших гальма просто потребували трохи регулювання. У будь-якому випадку відмова від обслуговування та регулювання гальм створює небезпечні умови для водія, а також для всіх навколо нього на дорозі. Погана робота гальм є однією з найпоширеніших причин зупинки комерційних транспортних засобів на дорозі, і на неї припадає значна частка щоденних звернень до сервісного центру.
Регулярне технічне обслуговування гальм може бути об’єднане з іншим обслуговуванням транспортного засобу, яке зазвичай включає перевірку товщини гальмівних колодок, спостереження за незвичайним зносом і перевірку рівня гальмівної рідини на належному рівні. Звичайна рекомендація для регулярного обслуговування гальм на легковому транспортному засобі — кожні 10-12 000 миль або частіше, якщо транспортний засіб використовується для буксирування або перевезення важких вантажів. Обидва ці фактори можуть спричинити підвищений знос гальм, як і інтенсивне або тривале гальмування навіть без додаткової ваги. Однак є певні ознаки, які вказують на те, що гальма водія, можливо, потребують регулювання раніше, зокрема скрегіт під час гальмування, тремтіння колеса під час гальмування або зниження чутливості до натискання на педаль гальма.
Регулювання дискових та барабанних гальм
Окрім регулярного планового технічного обслуговування гальм, також варто оцінити, чи потрібні налаштування для оптимізації безпеки та продуктивності гальмівної системи, особливо якщо присутні попереджувальні знаки, описані вище. Основним фактором регулювання гальм є робочий зазор, який з часом може збільшуватися в міру зносу гальмівних колодок і дисків. У середньостатистичному автомобілі використовуються дискові гальма на передніх колесах і барабанні гальма на задніх, і обидва типи гальм регулюються зовсім по-різному.
Пневматичні дискові гальма технічно сконструйовані таким чином, щоб самостійно регулюватися кожного разу, коли вони використовуються, але час від часу їм потрібна допомога, якщо їх щойно замінили або з будь-якої причини зняли супорт. У цьому випадку доцільно натиснути кілька разів на гальма, коли автомобіль вимкнений, а потім, коли він увімкнений, натиснути ще кілька разів. Це має «скинути» дискові гальма. Ніколи не завадить дати їм можливість осісти, намагаючись поступово збільшувати гальмівний тиск на перших кількох стоп-сигналах або знаках зупинки, а не натискати на гальма в останню хвилину (що зазвичай не рекомендується ні за яких обставин).
Регулювання барабанних гальм передбачає дещо інший протокол. Щоб відрегулювати барабанні гальма, необхідно підняти машину домкратом і поспостерігати за обертанням шин, що допомагає оцінити, наскільки сильно відрегульовані гальма. Якщо вони надто тісні — у такому випадку шина обертатиметься менше ніж півтора оберти сама по собі, якщо не зважена — наслідки можуть включати підвищений знос гальмівних колодок і барабанів. Однак, якщо гальма не відрегульовані достатньо сильно, загальним спостереженням є те, що коли колеса не зважені, вони можуть обертатися більше, ніж очікувалося б (більше трьох обертів на стандартному автомобілі). У цьому випадку водієві доведеться докласти більше зусиль для гальмування (наприклад, сильніше натиснути на педаль гальма і довше) або збільшити гальмівний шлях.
Більшість водіїв, а також постачальників послуг зосереджуються на процедурах технічного обслуговування гальм, а не на розгляді того, чи можуть бути корисними налаштування їх гальмівної системи. Правильно налаштована гальмівна система не тільки підвищує безпеку, але й зменшує частоту та вартість ремонту.