Як налаштувати аудіосистему автомобіля
Поради експертів, щоб ваша музика звучала краще
Незалежно від того, чи ви новачок у автомобільній аудіосистемі, чи досвідчений конкурент, немає нічого схожого на додавання нового аудіообладнання до вашого автомобіля. Однак це може бути розчаруванням, коли ваша ретельно розроблена система звучить не так, як ви очікували. Але не втрачайте самовладання — витратите деякий час на налаштування системи, перш ніж повернутися до креслярської дошки. Ось кілька пропозицій щодо максимального використання потенціалу вашої системи.
Перевірте фазу динаміка
Усі динаміки у вашій системі мають працювати в фазі — простіше кажучи, усі конуси мають рухатися назовні та всередину одночасно. Якщо ні, ви втрачаєте реакцію на баси, через що ваша система звучить анемічним і розгубленим. Важливо перевірити всі динаміки, навіть якщо система була встановлена професійно.
Щоб визначити, чи пара динаміків у вашому транспортному засобі перебуває в фазі, послухайте музику з низькими частотами, повністю відклавши баланс стереосистеми. Тепер поверніть регулятор балансу в центр — ви повинні почути значно більше басу. Якщо ні, ваші динаміки не мають фази. Поміняйте позитивний і негативний дроти на одному динаміку та повторіть спробу. Якщо ви чуєте більше басу, залиште це! Використовуйте цей метод, щоб незалежно перевірити передні та задні динаміки.
Увімкніть сабвуфер. Переверніть дроти динаміка, що йдуть до сабвуфера, і послухайте, чи зміниться частота низьких частот. Знову ж таки, якщо він стає голоснішим, залиште його в спокої. Ще одна порада — завжди переконайтеся, що кілька сабвуферів з’єднані по фазі один з одним.
Налаштування еквалайзера та налаштування сабвуфера
Може виникнути спокуса посилити баси на ресивері, особливо якщо ви щойно встановили сабвуфер. Але спочатку вам дійсно потрібно налаштувати систему. Коли ви все-таки почнете грати з еквалайзером, не забудьте зробити невеликі налаштування там, де вони вам найбільше потрібні.
Почніть із встановленого еквалайзера стереосистеми — усі елементи керування тембром на «0» та жодної кривої еквалайзера. Вимкнувши сабвуфер, увімкніть знайому музику до помірного рівня прослуховування, а потім повільно збільшуйте потужність сабвуфера, доки не досягнете «приємної точки» — місця, де звучать баси, не перебиваючи решту музики.
Якщо бас звучить так, ніби він лунає позаду вас, зменшіть точку кросовера підсилювача, щоб «делокалізувати» бас. Якщо ваш підсилювач має нерегульований кросовер, спробуйте перемістити сабвуфер. Наприклад, якщо сабвуфер працює в напрямку назад, поверніть його так, щоб він стріляв вперед або вбік. Не забудьте ще раз перевірити свою фазу, коли сабвуфер займе своє остаточне положення.
Створення звукової сцени на приладовій панелі
Ваша система повинна створити «звукову сцену». Це означає, що коли ви закриваєте очі, ви повинні чути інструменти, ніби вони прямо перед вами, розташовані справа наліво, з (якщо ви слухаєте невеликий рок-н-рол ) ударний барабан, бас-гітара та головний вокал у правій мертвій точці. Якщо звукову сцену налаштовано правильно, це виглядає так, ніби група грає сет на панелі інструментів.
У деяких транспортних засобах важко створити потужну передню звукову сцену, але є кілька обхідних шляхів, які допоможуть отримати потрібний звук:
Якщо у вашому автомобілі невеликі передні динаміки, встановіть кілька басових блокаторів. Вони відфільтровують низькі частоти, щоб ваші динаміки відтворювалися голосніше та чіткіше, повертаючи звукову сцену перед вами. Якщо ваш ресивер має вбудовану функцію кросовера, використовуйте його високочастотний фільтр, щоб усунути низькі баси з менших динаміків для покращення продуктивності.
Якщо у вас є сабвуфер (або більші динаміки ззаду), використовуйте фейдер ресивера, щоб перемістити музику вперед, а потім підвищте загальний рівень, щоб відтворити баси.
Якщо ваші передні динаміки встановлено низько в дверях, це може мати негативний вплив на звукову сцену. Деякі ресивери мають незалежні передні/задні регулятори тону або обробку сигналу, яка підвищує переднє зображення, тому внесіть ці налаштування, якщо можете. Або, якщо можливо, встановіть набір високочастотних динаміків спереду.
Потрібна кількість басів у вашій музиці
Чудовий бас не тільки для фанатиків репу, хеві-металу чи реггі — якщо ви фанат класичної музики чи джазу, ви можете бути здивовані тихим авторитетом, який сабвуфер надає вашій музиці. Навіть на низьких рівнях прослуховування сабвуфер може створювати насиченість і ефект, який ви інакше не почуєте.
Слухайте музику з активними, потужними басовими партіями — усі баси мають звучати з рівною гучністю. Якщо ви чуєте, що басові ноти пропадають або гуркочуть, перевірте свою фазу та поекспериментуйте з різними точками кросовера, доки це не згладиться. Після того, як ваш сабвуфер налаштований належним чином, ви можете використовувати елементи керування еквалізацією вашого приймача, щоб зробити незначні налаштування.
Замість того, щоб підвищувати баси, щоб посилити вплив вашої системи, трохи підвищте баси та зменшіть високі та середні частоти. Розумно звести вирівнювання до мінімуму — підсилення керування басами лише позбавляє вашу систему її ефективної потужності.
Щось не вистачає?
Після кількох годин прослуховування ви зможете помітити будь-які недоліки у вашій системі.
Системний звук глухий? Розмістіть набір високочастотних динаміків спереду, щоб посилити переднє зображення та додати жвавості звуку. Багато ресиверів оснащено обробкою сигналу для збагачення звуку або широким вирівнюванням, яке може значно покращити систему з глухим звучанням.
Вокал та інструменти звучать поховано? Якщо ваш приймач має регулятор середніх частот, трохи підвищте його; якщо він включає параметричний еквалайзер, спробуйте додати невелике підвищення в діапазоні 400-1000 Гц. Замініть задні повнодіапазонні динаміки високоякісними середньочастотними динаміками, щоб відчути тепло й деталі без додаткового шипіння. Встановлення Dynamat у ваш автомобіль зменшить дорожній шум, який маскує ключові деталі середнього діапазону.
Система занадто яскрава? Якщо ваші передні динаміки мають поворотні високочастотні динаміки, спрямуйте їх подалі від себе. Якщо ви встановили компонентні високочастотні динаміки, перевірте кросовери на предмет перемикання вихідного рівня — падіння на 3 дБ може значно змінити спосіб, яким ваші твітери відповідають решті системи. Експериментуйте з еквалайзером вашого приймача. Якщо це не допомогло, подумайте про приймач із більшим контролем вирівнювання або (для системи з підсиленням) зовнішній еквалайзер.
Думай наперед
Коли ви витратите час на налаштування системи, ви дізнаєтеся, чи зробили ви розумні покупки чи ні. Завжди купуйте з оглядкою на майбутнє — зараз ви можете заощадити 40 доларів на своєму приймачі, але який сенс, якщо в ньому відсутні деякі важливі функції, які вам знадобляться, коли ви розширюєте свою систему?
Якщо ви плануєте додати сабвуфер до своєї системи пізніше, витратите трохи більше зараз і придбайте багатоканальний підсилювач (замість 2-канального), щоб ви могли живити передні колонки та сабвуфери одним підсилювачем. О, і не встановлюйте дріт живлення 10-го калібру, якщо ваша кінцева мета – пульсуюча багатоамперна система. Якщо ви думаєте масштабно, продумування наперед може заощадити вам багато часу та грошей, коли ви будуєте автомобільну стереосистему своєї мрії.