Видалення фільтрів сажі

Сьогодні стала актуальною проблема видалення фільтрів сажі, у зв’язку з їх швидким забрудненням і високою ціною. Змінити сажевий фільтр на новий коштує великих грошей, а просто так вирізати і забути не вдасться, тому що. його роботу контролює блок керування. Що тоді робити? Для початку розглянемо як влаштований фільтр сажі:

У випускній системі дизельного двигуна фільтр сажі зазвичай об’єднаний з каталітичним нейтралізатором окисного типу. Такий фільтр має назву фільтр сажі з каталітичним покриттям. Садовий фільтр з каталітичним покриттям встановлюється за випускним колектором у безпосередній близькості від двигуна.

Основним конструктивним елементом фільтра сажі є т.зв. матриця, що виготовляється з кераміки (карбіду кремнію). Керамічна матриця має комірчасту структуру, що складається з каналів малого перерізу, поперемінно закритих з одного та з іншого боку. Стінки каналів мають пористу структуру та виконують роль фільтра. На поверхню стін нанесений тонкий шар каталізатора – титану. Матриця поміщена у металевий корпус.

Принцип дії фільтра сажі

При проходженні відпрацьованих газів через фільтр сажі, частинки сажі затримуються на поверхні стінок матриці. Нанесений на стінки матриці каталізатор сприяє окисленню вуглеводнів, що не згоріли, і чадного газу.

Очищення фільтра від сажі, що накопичилася, відбувається шляхом регенерації. Розрізняють активну та пасивну регенерацію сажевого фільтра.

При пасивній регенерації відбувається безперервне окислення сажі за рахунок дії каталізатора і високої температури газів, що відпрацювали (350-500°С).

При певних режимах роботи двигуна (невелике навантаження та ін.) спостерігається недостатньо висока температура газів, що відпрацювали, і пасивна регенерація відбуватися не може. У цьому випадку здійснюється активна (примусова) регенерація фільтра сажі. Активна регенерація відбувається за нормальної температури 600-650°З, що створюється з допомогою системи управління двигуном. При цій температурі частки сажі вступають у реакцію з киснем з утворенням вуглекислого газу.

Управління активною регенерацією фільтра сажі здійснюється за допомогою наступних датчиків:

витратомір повітря;
датчик температури газів, що відпрацювали до сажового фільтра;
датчик температури газів, що відпрацювали після сажевого фільтра;
датчик перепаду тиску в фільтрі сажі.
На підставі електричних сигналів датчиків електронний блок управління виробляє додаткове впорскування палива в камеру згоряння, а також знижує подачу повітря в двигун і припиняє рециркуляцію газів, що відпрацювали. При цьому температура газів, що відпрацювали, піднімається до необхідної величини.

Чому фільтр сажі виходить з ладу?
Часті короткі поїздки містом не можуть достатньо прогріти фільтр сажі. Для запуску автоматичної регенерації потрібно тривалий час їхати трасою, щоб температурний датчик фільтра сажі визначив необхідну температуру. Таким чином, регенерація не відбувається або відбувається неякісно через слабко розігрітий фільтр. Примушувати водіїв цілеспрямовано створювати умови для запуску пропалювання проблематично.
Несправний двигун також може загальмувати процес регенерації. Помилка клапана EGR або неправильно закрита пробка паливного бака – і не буде регенерації. Сажа тим часом продовжує накопичуватися і її видалення стає все більш проблематичним. Повністю пропалити сажу не вдається, залишок неминуче накопичується.
З досвіду видалення забитих фільтрів сажі страждає найбільше перша секція керамічного блоку. Неякісне паливо. Кількість сажі залежить від вмісту сірки у дизелі. При підвищених показниках фільтр швидше забивається. В результаті частіше відбувається регенерація, а це веде до збільшення рівня олії, тому що частина палива стікає по стінках циліндрів у піддон. Властивості такої олії, природно, погіршуються.

Рішення проблеми
На даний момент є такі варіанти рішення:
1) Заміна фільтра сажі у дилера на новий. Даний метод дуже дорогий і не дає гарантії, що новий фільтр пройде хоча б 120 тис. км.
2) Примусове запуск регенерації фільтра дилерським устаткуванням. Допомагає лише при незначному ступені забитості фільтра та за відсутності фізичних ушкоджень
3) Видалення фільтра сажі з подальшим перепрограмуванням.

Останній варіант найдешевший і одночасно діючий, проте просто вибити фільтр з вихлопної системи не дасть рівним рахунок нічого. Автомобіль працюватиме в аварійному режимі, поки система бачитиме, що у неї повинен бути фільтр сажі. Необхідно переробити програмне забезпечення системи керування двигуном: прибрати контроль фільтра сажі, аварійний режим при його пошкодженнях і відключити режими регенерації фільтра.

Ми пропонуємо послугу перепрограмування блоку керування двигуном для усунення проблем з фільтром сажі практично на всі моделі автомобілів, а також даємо гарантію, що при видаленні фільтра фізичносистема не стане в аварійному режимі!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *